fbpx

מה בוער? מעכבי הבערה עולים מדרגה

בתחילת חודש מאי 2011, השתוללה שריפה שכילתה את מקום משכנה של איקאה נתניה. השריפה שנצרבה בתודעה של כל ישראלי, הפכה לאבן דרך נוספת שהגבירה את המודעות להיבטים הבטיחותיים של מבנים וחומרי בנייה. למרות שלמרבה המזל האירוע נגמר ללא נפגעים, הנזק הרב לרכוש ולסביבה גרם להקמת וועדות חקירה וגיבוש מסקנות. הכשלים שנמצאו היו רבים, אז מה השתנה בשנים האחרונות בתחום מעכבי הבעירה בכלל ובאיקאה בפרט? אוסקר וויילד אמר פעם ש"הניסיון הוא פשוט השם שאנחנו נותנים לטעויות שלנו". אפשר לומר שהניסיון הקולקטיבי גם בארץ וגם בעולם מביא להידוק הרגולציה סביב ההיבטים הבטיחותיים של מבנים וחומרי בנייה. מכאן גם חשיבותם הגוברת של צבעים מעכבי בעירה.


shutterstock_678730525

צבעים מעכבי בעירה לקונסטרוקציות פלדה

מערכות צבע אלו מעכבות את נזקי האש לפרקי זמן שמאפשרים פינוי של אנשים השוהים במבנה לפני התמוטטותו. השהייה זאת מאפשרת גם הגעה של כוחות חילוץ וכיבוי אש. משך זמן ההגנה על הפלדות במבנה מתאפשר ממחצית השעה עד 3 שעות בהתאם לסוג החומר, סוג מעכב הבעירה ופרמטרים נוספים..
עיקר פעילותו של צבע מעכב בערה מבוססת על יצירת שכבה מבודדת ונפחית, הנוצרת במגע של הציפויים בחום גבוה. באמצעות מנגנון זה הצבעים תופחים עד פי 100 מעוביים המקורי, וחוצצים בין האש לבין החומר.

מה אומר התקן?

כדי לוודא שצבעים מעכבי בעירה יעשו ברגע האמת את מלאכתם נאמנה, אמון מכון התקנים על הוצאת תקנים מתאימים ובעמידות המוצרים השונים המשמשים בבניה (לדוגמא: ת"י 755, 785,1267,1231, 931). בנוסף לתקינה הישראלית קיימים תקנים בין לאומיים דומים.
בשונה מתחום העץ בו תמונת המצב נותרת בשנים האחרונות פחות או יותר בעינה, דווקא בתחום הקונסטרוקציות מתחולל בשנים האחרונות שינוי גדול. זאת בין היתר בשל הפופולריות הגדלה של מבנים בעלי קונסטרוקציות פלדה, שהתקינה הנוכחית מחייבת לצבוע במעכבי בעירה כדי להשהות את נזקי האש למשך זמן קצוב (משעה עד שלוש שעות).
לאור המודעות הגוברת, הולך וגדל הביקוש לצבעים מעכבי הבעירה לקונסטרוקציות בדגש על התקנים הבאים:
האירופאים: E119 , EN 13381-8
הבריטי: B.S 476 PART 20-22
והאמריקאי: 1709UL , 263UL

אילו מקדמי הגנה טמבור מעמידה לרשותך?

טמבור מעמידה לרשותך קשת רחבה של מעכבי בערה, המצייתים לתקינה המקומית והבינלאומית ומספקים מענה מקיף לדרישות השוק:
פלדה למבנים: צבע פלדה שמאריך את חיי המבנה בשריפה, לזמן קצוב שבין 30-120 דקות המאפשר את פינויו. בנוסף, ניתן לצפות את המתכת בטיח צמנטי מתאים להגנה עד 4 שעות. מבנים אופייניים: בתי ספר, בנייני ציבור ובנייני מגורים.
פלדה בתעשיית ההידרוקרבונים, תעשיית הנפט והפטרוכימיה: צביעת פלדות להגנה באירועי שרפה בתעשיית הנפט (שרפה המאופיינת בקצב עליה מהיר מאד של הטמפרטורות לטמפרטורה קריטית). גם במקרה זה ניתן לצבוע במערכת צבע או לצפות את המתכת בטיח צמנטי מתאים. מבנים אופייניים: קונסטרוקציות, מכלים וארובות במפעלים פטרוכימיים.
על מנת לספק את ההגנה הטובה ביותר, מעכבי הבעירה של טמבור לתעשיית ההידרוקרבונים עומדים בתקן הבינלאומי UL 1709. תקן זה בודק את עמידות הציפוי המגן בעת חשיפה לטמפרטורות שריפה בגובה של למעלה מ- 1,000 מעלות, תוך קצב עלייה דרמטי של הטמפרטורה האופיינית להתלקחות אש בבערת נפט ונגזרותיו.

מעבר לצבעים וטיח המשמשים בקונסטרוקציות פלדה, טמבור מספקת פתרונות להגנה בשריפה גם בתחום העץ :
ריהוט תעשייתי: לכות פוליאוריתניות דו-רכיביות שקופות לרהיטים , דלתות ומחיצות
עץ לבניה: צבעים חד-רכיביים ודו-רכיביים לצביעת במות, פרגולות, עליות גג והנמכות עץ

הפתרונות המובילים בעולם בהישג ידך – מבית חברת INTERNATIONAL
טמבור מעמידה לרשותך מעכבי בעירה מתוצרת חברת International – מובילת שוק עולמית שפעילותה בתחום הציפויים לתעשייה מתפרסת על פני 60 מדינות. חברת אינטרנשיונל מחזיקה במעבדות אש הגדולות והמתקדמות בעולם, המאפשרות פיתוח של פתרונות פורצי דרך תוך בקרת איכות קפדנית במיוחד. מעכבי בעירה אלו הינם בעלי יתרונות יישומיים, עמידות קורוזיבית לאורך זמן ועמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים כגון: BS 476 ו- 13381-8EN.
בעקבות ניסיון העבר השתמשה חברת "IKEA" במערכות צבע מעכבות בערה מבית טמבור בעת הקמת הסניף החדש בקרית אתא. אנחנו בטמבור, נמשיך לספק פתרונות חדשניים העומדים בתקנים מחמירים, כדי להגן בצורה הטובה ביותר על האנשים, המבנים ועל הסביבה.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת