fbpx

לקוחות טמבור נהנים מהשילוב המנצח של עולם הציפויים

לצד היתרונות הרבים של ציפויי אפוקסי ופוליאוריתן, לכל אחד מהם יש את המגבלות שלו. כך למשל בעוד שציפויים אפוקסיים ניחנים בעמידות ובחוזק מכאני גבוהים – יש להם נטייה גבוהה יותר להיסדק בשל חוסר גמישות. ציפויים פוליאוריתניים לעומתם ידועים בגמישותם הגבוהה, אך פחות בחוזקם המכאני ובעמידותם הכימית. בניסיון לספק פתרון שמשלב את הטוב מכל העולמות פותחה בשנת 1984 הפוליאוריאה – טכנולוגיה חדשה המאגדת את היתרונות של הציפויים האפוקסיים והפוליאוריתניים גם יחד. בזכות מעלותיה הרבות זוכה בשנים האחרונות הפוליאוריאה להצלחה חובקת עולם, הצלחה שהפכה לנחלתם של לקוחות טמבור במסגרת פרויקטים מגוונים.


שימושי הפוליאוריאה​

בשל יתרונותיה הרבים, נעשה בפוליאוריאה שימוש בקשת רחבה של תחומים: מאיטום רצפות ובריכות בטון ועד יישומים בענפי הבנייה, הפטרוכימיה התעשייה והמזון. יישום הפוליאוריאה מתבצע באמצעות חימום החומר ל- 80 מעלות, והתזתו בלחץ גבוה באמצעות אקדח התזה ייחודי. בשל הריאקטיביות הגבוהה, הריאקציה הכימית בין שני מרכיבי הפוליאוריאה (איזוציאנאט ופוליאמין) נעשית ביציאה מהדיזה . החומר המותז מתייבש למגע ולדריכה תוך שניות. הפוליאוריאה המתקבלת הינה בעלת תכולת מוצקים של 100% ואין צורך להשתמש בממיסים הפוגעים בבטיחות העובד והסביבה . תכונות אלו ונוספות מעניקות לפוליאוריאה יתרונות רבים.

מהירות ייבוש גבוהה במיוחד

למהירות הייבוש הגבוהה שני יתרונות משמעותיים:

מניעת הידבקות של אבק ולכלוכים – בציפויים אחרים, בשל משך הזמן הארוך שלוקח לציפוי להתייבש (ייבוש ראשוני), הציפוי יהיה במצב נוזלי למשך זמן רב. בזמן זה עלולים להידבק אליו חלקיקי אבק וחול רבים, במיוחד בהתזות המתבצעות בסביבה חיצונית. זמן הייבוש המהיר של הפולי אוריאה לאבק (שניות בודדות!) מאפשר לציפוי "להיסגר" במהירות ולכן היכולת שלו להינזק מלכלוכים מרחפים פוחתת באופן משמעותי.

חזרה מהירה לשגרה – קצב ההתקשות המהיר מאפשר השבתה מינימאלית של המבנה וחזרה מהירה לשגרה, תוך חיסכון גדול של זמן. את חשיבות מהירות הייבוש והחזרה המהירה לשגרה ממחיש פרויקט ציפוי הרצפות בחניון עזריאלי, שלווה ע"י המומחים של טמבור: האתגר הגדול היה הזמן הקצוב שעמד לרשותנו לצורך השלמת הפרויקט, מאחר והכניסות מאיילון לתוך החניון לא היו יכולות להיות סגורות למשך יותר מסופשבוע אחד. השימוש בפוליאוריאה אפשר לנו לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים: בעקבות ההתקשות המהירה של הציפוי אפשר היה לחדש את התנועה בחניון כעבור 24 שעות בלבד.

IMG_5973

איטום וכושר התארכות גבוה

לפוליאוריאה מאות אחוזי התארכות (לעומת 4% בלבד בציפויים אפוקסיים). עובדה זו מאפשרת לחומר לגשר על סדקים הנוצרים בבטון בעקבות תנאי קור וקיפאון, תזוזה מתמדת של התשתית ואימפקט ברוחב של עד 3 מ"מ. בדרך זו מסייע כושר ההתארכות לשמירה על אטימות מוחלטת לאורך שנים.

החשש מהיווצרותם של סדקים ליווה גם את הפרויקט לציפוי בריכות אקולוגיות באינטל, בשל התזוזה המתמדת של הבטונים: במהלך תפקודם יש לבטונים נטייה להתכווץ, להתרחב וכתוצאה מכך להיסדק. לאחר מיפוי צרכי הפרויקט המלצנו על שימוש בפוליאוריאה בשל יכולותיה לגשר על סדקים נימיים בבטון – שימוש שהוכיח את עצמו בשטח וסיפק את המענה הנדרש.

מעבר להתמודדות עם סדקים, יכולות האיטום של הפוליאוריאה יוצרות מעטפת שמקנה הגנה גבוהה על המשטח הנצבע. הגנה מסוג זה נדרשה בעת ההקמה של מתקן ההפעלה בשורק ע"י חברת IDE, שכללה איטום של בריכות הבטון הענקיות. האיטום נועד ליצור מעטפת מגן מפני מי ים המטופלים בכימיקלים שונים, כגון : מי ים, מים בסביבת PH נמוך (סביבה חומצית) ועד להגנה מפני מים נטולי יונים שעלולים להחליש את הבטון עד כדי קריסתו. למטרה זו בדיוק ייעדנו את הפוליאוריאה – גם בשל תכונות האיטום וגם בשל העמידות לכימיקלים השונים.

IMG_7083

תקינה וידידותיות לסביבה

עמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים – לחלק מציפויי הפוליאוריאה יש אישור למגע עם מי שתייה. ציפויים אלה נושאים, ואישורים בינלאומיים מחמירים כגון 61 NSF ותקנים של ה- FDA וה- USDA, המאפשרים לציפוי לבוא במגע עם מי שתייה במאגרי מים. עמידה בתקנים אלו מאפשרת לפוליאוריאה לספק מענה גם לתעשיית התרופות והמזון.

ידידותיות לסביבה – הריאקציה המהירה של חומרי הציפוי בתוך הדיזה, מייתרת את הצורך בממיסים ולכן הוא מכיל 100% מוצקים, ללא תרכובות אורגניות נדיפות (VOC).

ומה צופן העתיד לפוליאוריאה?

בשל מעלותיה הרבות, בארצות הברית כבר משתמשים בפולי אוריאה קרה לציפוי קונסטרוקציות כגון גשרים, המצויים תחת עומס ולחץ מתמיד. שימוש בפוליאוריאה "מחבק" את המתכת באמצעות כושר ההתארכות הגבוה ומסייע במניעת עיוותים. הציפוי מספק גם הגנה אנטי קורוזיבית גבוהה, התורמת לעמידותם של גשרים המצויים על המים.
ומה קורה בישראל? גופים רבים נחשפים יותר ויותר לנפלאות הפוליאוריאה, ופונים לטמבור כדי ליהנות מיתרונותיה. המומחים שלנו מזמינים אותך לשמוע כיצד פתרונות מתקדמים כמו האלסטומר הגמיש יכולים לתרום להצלחת הפרויקטים שלך.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת