fbpx

יישום פוליאוריאה: איך ליהנות מהיתרונות, במינימום טעויות?

בעשור האחרון זוכים ציפויי הפוליאוריאה לתנופה בשל יתרונותיהם הרבים: מגמישות וכושר התארכות גבוהים (שאינם באים על חשבון חוזק מכאני גבוה), ועד עמידות גבוהה לכימיקלים, מלחים וקרינת UV. היתרונות הרבים של הפוליאוריאה הופכים אותו לפתרון אידיאלי לציפוי ואיטום בריכות, גגות, חניונים עיליים מעצרות ועוד. אך כדי ליהנות מיתרונותיו הרבים, יש צורך בתכנון ויישום קפדניים שימנעו טעויות יקרות.


מהם האתגרים הנפוצים, וכיצד אפשר להתמודד עמם?

התקשות מהירה  – אחד היתרונות הגדולים של הפוליאוריאה היא התקשותו המהירה  ובכך הקטנת  החשיפה לנזק וללכלוך. אך אפיון לא נכון עלול לגרום להתקשות  מהירה מידי ולקושי בהתחברות לתשתית (למשל יישום פוליאוריאה על תשתית בטון, ללא פריימר מתאים). על מנת להימנע מקשיי התחברות לתשתית ובעקבותיה גם מהסרה מורכבת ומיותרת של החומר, חשוב מאוד לאפיין בצורה נכונה את הפתרון ולהשתמש במפרט ייחודי לכל תשתית.

חיבור לתשתית בטון ישנה ספוגה בכימיקלים  – חיבור  פליאוריאה לתשתית יכול להיות בעייתי במקרים של תשתית בטון ישנה שלא ניתן לחדש את פניה (ספוגה בשמנים וזהומים). פעמים רבות במקרים אלו בוחרים לבצע יציקת בטון חדשה. בעוד שפתרון זה מספק מענה הולם, ניתן בנוסף   להשתמש בחלופה זולה וחסכונית בהרבה: יריעות טקסטיל ארוגות, אותם מקבעים באמצעות ברגים מיוחדים על-גבי התשתית הקיימת. בשיטה זו מיישמים את הפוליאוריאה ישירות על יריעות הבד, ללא צורך ביציקת בטון חדשה.

עובי נמוך מידי – בעת יישום הפוליאוריאה חשוב מאוד לדייק בהתזה הראשונה:
עובי נמוך מידי יכול לשנות את תכונות החומר (למשל לפגוע בכושר ההתארכות), ולאחר התקשותו  המהירה של החומר אי אפשר לבצע השלמת עובי באמצעות שכבה נוספת . לכן מומלץ למדוד את העובי מיד אחרי ההתזה כדי לבצע השלמות מידית , לפני שהחומר (וחלון ההזדמנויות) מתקשה סופית. לצד זאת, דיוק בהתזה הראשונה מצריך המון ניסיון ו"רגש".

בעיות בקצב ההתקשות – יישום הפוליאוריאה מתבצע באמצעות חימום החומר ל-80 מעלות והתזתו בלחץ גבוה. ערבוב החומרים מתבצע בתוך אקדח ההתזה. לעיתים כשלים בציוד ההתזה גורמים ללחץ שגוי תוך הפרת יחסי הערבוב  בין הפוליאוריאה ( חלק א') למקשה (חלק ב'). הפרת האיזון בין החומרים עשויה לגרום לבעיות בייבוש או לחילופין לשינוי גוון בציפוי.

איך אפשר למנוע כשלים במכונה? ישנן מכונות מתקדמות שבהן ירידת לחץ באחד הצינורות גורמים להפסקת פעולת הציוד. אך ככלל, ההמלצה שלנו היא שתמיד לצד האדם שמיישם יהיה אדם נוסף שיפקח על המכונה על מנת לוודא שרמות הלחץ תקינות, כדי למנוע הפתעות מיותרות.

אתגרים אלו מצריכים כאמור תכנון ויישום מיומן של מערכות פוליאוריאה.

הדרך היעילה ליישום מקצועי

כפי שניתן להבין, יישום לא נכון של הפוליאוריאה יכול להסב לפרויקט נזקים ועיכובים משמעותיים. לכן המומחים שלנו בטמבור, הנחשבת לחלוצת מערכות הפוליאוריאה בישראל, מספקים ליווי-על לאורך כל שלבי הפרויקט, לרבות:

  • כתיבת המפרט– כולל הכנת דוגמאות ובדיקתן עד לאישור המערכת, באופן החוסך זמן רב למתכנן.
  • פיקוח בזמן היישום– כולל אפיון תשתיות, בדיקות לחות, בדיקות ph ,בדיקת חוזק הבטון ובדיקת לחות בבטון. הבדיקות גם מוודאות שיושם הפריימר כראוי ושמשך ייבוש הציפוי אינו חורג מהמתוכנן.
  • בקרת איכות– בסיום העבודה מתבצעות בדיקות שליפה למדידת חוזק הציפוי.

כל אלה מאפשרים למתכנן ולקבלן לוודא כי יש הקפדה על כל פרט, באופן שמבליט את יתרונות הפוליאוריאה ללא נזקים ועיכובים מיותרים.

תיאור פרוייקט :

 יישום פוליאוריאה על יריעות גיאוטכניות (גאוטקסטיל ) – בריכות לאגירת שפכים תעשייתיים – חברת חשמל

אחד האתגרים המרכזיים בפרויקט זה היה ההתמודדות עם תשתית בטון רוויית פגמים ומלחים, באופן שהקשתה מאד על יישום פוליאוריאה. במקום לבצע יציקת בטון חדשה, המלצנו על יישום מערכת איטום פוליאוריאה ארומאטית מסוג Polyharad 100 על גבי יריעות בד גאוטקסטיל. יתרונות מערכת האיטום Polyharad 100 הם ביכולת להיות פונקציונאלי גם במצב מנותק מבטון מזוהם וליהנות מיישום מהיר וחסכוני יותר (ללא צורך בטיח צמנטי אפוקסי).

הליווי שלנו בשטח שימש עבור חברת חשמל כרשת ביטחון ליישום מוקפד, שהפחית את הסיכוי לתקלות ושימש כבסיס לשיתופי פעולה נוספים עם טמבור גם בתחום הפוליאוריאה.

מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו לפרויקט שלכם.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת