fbpx

בים, באוויר וביבשה: מתן מענה לאתגרי העתיד בשדה הקרב

הטכנולוגיה ממשיכה לשבור שיאים, ולהפוך למציאות שאיפות שעד לפני שנים בודדות נראו דמיוניות: בחודשים האחרונים דווח על ייצור מטוס המכיל 3,000 לוחות סולאריים, שיאפשרו לו לשייט בשמיים במשך 5 שנים ללא הפסקה. פיתוחים אחרים של הצבא האמריקאי בוחנים כלי תעופה על-קוליים שטסים במהירות הגבוהה פי כמה ממהירות האור, ויכולים להגיע לכל מקום בעולם בתוך פחות משעה. וכמובן שאי אפשר לדבר על חדשנות בלי להזכיר את המוח הישראלי, שהפך למציאות את מה שנראה לפני מספר שנים כבלתי אפשרי: מענה לאיום הרקטות קצרות הטווח העונה לשם כיפת ברזל. הטכנולוגיה לא עוצרת, וכך גם מערכות הצבע שצריכות לעמוד בקצב ולספק מענה לדרישות תובעניות יותר.


השלכות הקידמה על פתרונות לשוק הצבאי

ההאצה הטכנולוגית מותחת את יכולות המערכות הצבאיות עד לקצה, ומצריכה עמידה בתנאי סביבה קיצוניים במיוחד כגון: שיפור יכולות ההסוואה, עמידות ללוחמה כימית, עמידות לטווח טמפרטורות רחב במיוחד, ידידותיות לסביבה, הצורך בציפויים דקים ככל האפשר לצורך חיסכון במשקל ועוד.
כדי לעמוד בסטנדרטים התובעניים של השוק הצבאי, תקני MIL-PRF) Military Performance) שהוגדרו ע"י משרד ההגנה האמריקאי מבטיחים שהציוד יעמוד בדרישות השונות. תקנים אלה מתייחסים בין היתר למגמות העולמיות והתמורות הטכנולוגיות השונות.

מגמות מרכזיות בתחום התקינה הצבאית

שיפור יכולות ההסוואה – אמנות ההסוואה הפכה למרכיב משמעותי בשדה הקרב, ובעקבותיה גוברת הדרישה למערכות צבע המכילות עליון בעל בוהק (Gloss) נמוך במיוחד, לצד ציפויים המפחיתים את החתימה התרמית וכתוצאה מכך את הסיכוי להיחשף ע"י הרדאר.
בטיחות – מערכות אפוקסי מונעות החלקה המבוססות על צבעי אפוקסי גמישים, האוחזים בגרגירים יציבים ומונעים החלקה של הולכי הרגל בתנאים קשים. על המערכת לעמוד בתקינה מחמירה של משרד הביטחון.
ידידותיות לסביבה – הטרנד הירוק מחלחל גם לתקינה הצבאית, באמצעות מערכות צבע ירוקות בעלות פליטת VOC נמוכה. מערכות אלו מתאפיינות בריכוז מוצקים גבוה יותר, שמפחית את כמות החומרים הנדיפים המזיקים למשתמש ולסביבה.
ידידותיות שימוש – התקינה הצבאית מעודדת שימוש במערכות צבע נטולי עופרת, כרומטיים ומתכות כבדות הנחשבות לרעילות במיוחד במהלך השמתן.
תאימות לשוק האמריקאי – עפ"י נתונים שפרסמה סיב"ט, זרוע הייצוא של משרד הביטחון. היצוא הביטחוני היווה 71% מכלל הייצור הביטחוני בישראל, והגיע להיקפים של מליארדי דולרים בשנה . חלק מהיצוא מיועד לארצות הברית, ולכן מצריך עמידה בתקני QPL של משרד ההגנה האמריקאי. התקן ניתן לחברות המייצרות מערכות צבע בתחומי ארצות הברית בלבד, אשר מוצריהן עברו את כל הבדיקות הדרושות. מערכות אלה משמשות גם בבניית רק"ם, ג'יפים ושריוניות לשימוש מקומי ולייצוא נרחב למדינות רבות.

ההמומחים של טמבור מתגייסים עבורך

אנחנו מבינים שמוכנות מבצעית גבוהה מבוססת בין היתר על מערכות צבע שצולחות את אתגרי השעה ולא פחות חשוב – נותנות מענה יעיל גם לאתגרי העתיד:

בים – טמבור מספקת מערכות צבע מתוחכמות לתחום הימי לצורך צביעת כלי שיט מהירים, צוללות והאביזרים הנלווים אל הכלים. המערכות כוללות את כל חלקי השיט וכוללות צבעי אנטיפאולינג, צבעים להפחתה של החותמת התרמית ומערכות מונעות החלקה.
באוויר – לחיל האוויר שיקול דעת אסטרטגי בבחירה שוטפת של צבעים "על המדף" תוצרת כחול לבן: במשך שנים שימשו בהצלחה רבה צבעים תעופתיים תקניים תוצרת כחול לבן של טמבור לצביעה חיצונית של מטוסים. למרות זאת אנחנו לא נחים על זרי הדפנה, ובחודשים הקרובים נערכים לעמוד בסטנדרטים המחמירים הנדרשים מצבעים בעלי תכולת נדיפים נמוכה, לרבות תקינה מתקדמת.
ביבשה – טמבור מעמידה לרשותך מערכות צבע המבוססות על צבעי אפוקסי ופוליאורתן לצביעת כלי רכב , נגמשים וטנקים, שעומדות בסטנדרטים הבין לאומיים הגבוהים ביותר ועיקרם תקני Mil ו- QPL השונים.
מהמטוס עד הטנק, מהטיל עד התרמיל – המומחים שלנו נכונים להתאים לכל תשתית מערכות צבע מתקדמות, שיניבו את התוצאה הטובה ביותר בזמן אמת.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת